Od października do maja w Parku Krajobrazowym „Chełmy” Drukuj
Z życia Szkoły Podstawowej

Od października do maja w Parku Krajobrazowym „Chełmy”Pierwszy raz w tym roku szkolnym nie we wrześniu, a w październiku odbył się XXIII Rajd „Chełmy” organizowany przez PTTK w Legnicy.

Jak zwykle około 20-osobowa drużyna naszej szkoły pod opieką dwóch nauczycieli wyruszyła sobotnim porankiem na trasę pieszej wędrówki przez Wąwóz Siedmicy do Myśliborza.

Bajeczne jesienne krajobrazy, przejrzyste potoki i lasy pełne prawdziwków, podgrzybków i muchomorów w pełnym słońcu dostarczyły nam niezapomnianych przeżyć.

Mimo ogromnego wysiłku po pokonaniu kilkunastu kilometrów dotarliśmy do Słonecznej Polany w Parku Krajobrazowym „Chełmy”.

Tu czekało ognisko z kiełbaskami i mnóstwo konkursów. Byliśmy w czołówce wielu konkurencji sportowych, sprawnościowych, konkursie plastycznym i na I miejscu w konkursie krajoznawczym (Kasia Zając).

Na zakończenie odebraliśmy Puchar dla Najlepszej Drużyny Rajdu.

Drugi rajd „Szlakiem wygasłych wulkanów” w maju także miał swój finał w Myśliborzu.

Tym razem jednak (z powodu bardzo niesprzyjającej aury) zwiedziliśmy dokładnie Jawor, a w nim siedemnastowieczny zabytek- Kościół Pokoju św. Ducha, gotycko-barokowy kościół św. Marcina, Muzeum Regionalne w Jaworze z wystawą minerałów. Weszliśmy na wieżę widokową jaworskiego zamku.

Przyjemne chwile spędziliśmy w kawiarence, degustując tradycyjne pierniczki jaworskie, a potem pojechaliśmy do Myśliborza i znowu wygraliśmy.

Karol Bogacz z klasy 4a zajął I miejsce w konkursie krajoznawczym. Nasz plakat o wulkanach też najbardziej się spodobał jury. W wielu innych konkurencjach czwartaki spisały się również na medal.

Mamy kolejny puchar!

Dziennik Elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Miłkowicach
ul. Wojska Polskiego 75A, 59-222 Miłkowice

tel. 076 8871219
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że odwiedzana strona korzysta z plików cookies. W związku z powyższym użytkownik strony może domyślnie ustawić w przeglądarce poziom, czy, ile i jakie chce cookies. Brak takich ustawień będzie świadomym aktem woli i akcetpacji plików cookies. By przeczytać więcej o plikach cookies oraz o tym jak je usunąć, zobacz naszą politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies używane przez ten serwis