Wspomnienia z pobytu na Zielonej Szkole Drukuj
Z życia Gimnazjum

Wspomnienia z pobytu na Zielonej SzkoleW dniach 02-06 październik 2011 roku, 36 uczniów klas III Gimnazjum opuściło szkolne mury i wyjechało na zajęcia edukacyjne i wychowawcze do w Ośrodka Kolonijnego „Banderoza” w Głuchołazach. W trakcie pobytu zwiedziliśmy wiele atrakcyjnych turystycznie i krajobrazowo miejsc. Braliśmy udział w wycieczkach autokarowych do:
Nysy, podziwiając piękno tego miasta. Katedrę i jej skarbiec, Muzeum z wystawą Sądu Czarownic, Zalew i wiele innych urokliwych miejsc,
Krasiejewa, gdzie w Parku Jurajskim przenieśliśmy się w przeszłość podróżując wehikułem w tunelu czasu,
Czeskiego Jasennika, podziwiając piękno Jaskiń na Promezi, oraz najstarszego w Europie uzdrowiska.

Były też wycieczki piesze po Głuchołazach, wchodziliśmy na Górę Chrobrego i zachwycaliśmy się pięknem Parku Zdrojowego. Świetnie bawiliśmy się w podczas płukania złota, z pokładów którego od wieków Głuchołazy są znane na świecie. Dzielnie walczyliśmy w trakcie rozgrywek paintballa, mimo że później chodziliśmy posiniaczeni. O swoje zdrowie mogliśmy zadbać korzystając s sesji w jaskini solnej.

Poznaliśmy wielu nowych kolegów. Razem z nami w Ośrodku Banderoza uczyli się i wypoczywali gimnazjaliści z Wrocławia, Warszawy i Opola. Wspólne dyskoteki i ogniska pozwoliły na nawiązanie nowych przyjaźni.

Jednak nie tylko wypoczywaliśmy. Były także zajęciach o charakterze edukacyjnym, wychowawczym i profilaktycznym. Podczas testów próbnych przygotowywaliśmy się do egzaminu gimnazjalnego z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Na zajęciach warsztatowych uczyliśmy się rozwiązywać konflikty stosując mediacje. Mówiliśmy o odpowiedzialności prawnej nieletnich (uwarunkowania prawne, procedury postępowania szkoły w stosunku do nieletnich zagrożonych demoralizacją).

Organizatorem pobytu, autorem programu i kierownikiem wyjazdu był pedagog szkolny, pani Danuta Feret. Opiekowały się nami panie: Anna Rosik – nauczyciel fizyki i chemii oraz Edyta Czyżewska – nauczyciel wychowania fizycznego.

Nasz wyjazd do Głuchołaz w ramach Programu „Pomagając innym – pomagam sobie”, w dużej mierze możliwy był dzięki finansowemu wsparciu, które otrzymaliśmy od Fundacji Polska Miedz w Lubinie oraz Wójta Gminy Miłkowice. Serdecznie za to dziękujemy i prosimy o więcej!

bwd  Set 1/5  fwd

Dziennik Elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Miłkowicach
ul. Wojska Polskiego 75A, 59-222 Miłkowice

tel. 076 8871219
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że odwiedzana strona korzysta z plików cookies. W związku z powyższym użytkownik strony może domyślnie ustawić w przeglądarce poziom, czy, ile i jakie chce cookies. Brak takich ustawień będzie świadomym aktem woli i akcetpacji plików cookies. By przeczytać więcej o plikach cookies oraz o tym jak je usunąć, zobacz naszą politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookies używane przez ten serwis